Права та обов'язки батьків здобувачів освіти

Стаття 55 Права та обов’язки батьків здобувачів освіти Закону України "Про освіту":

 

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

 

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

 

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

 

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

 

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

 

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

 

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

 

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

 

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

 

подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

 

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

 

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

 

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

 

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

 

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

 

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

 

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

 

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

 

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

 

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

 

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

 

сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

 

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.